czwartek, 21 listopada 2013

Choineczka bożonarodzeniowa..

Okres Świąt Bożego Narodzenia jest dla mnie i pewnie dla wielu z Was, szczególnym czasem. Przygotowywanie ozdób świątecznych, które będą dekorowały mieszkanie, wspólne pieczenie i gotowanie - są to momenty, które na długo zapadają w pamięć. Niewątpliwie najważniejszą dekoracją podczas tych świąt jest choinka. Ustawia się ją najczęściej w miejscu, w którym spożywana jest wieczerza wigilijna oraz śpiewane są kolędy. Pod choinką nie może zabraknąć oczywiście prezentów.

Współczesne choinki coraz bardziej różnią się od tych tradycyjnych. Obecnie spotyka się drzewka niewielkiej wielkości, ale modniejsze są stylizacje choinek. Choinki zastępowane są przez dekoracje świąteczne, które przypominają ją swoim kształtem - długi, wysmukły stożek, wykonany z metalowej siatki, gałązek drzew i krzewów lub z kartonu. Taka konstrukcja obsadzana jest najczęściej w doniczce lub w innym naczyniu, nawiązującym do dekoracji. Konstrukcję takich nietypowych choinek pokrywa się różnym materiałem - mchem, sizalem, sianem, sznurkiem, a następnie dekoruje - bombkami, szyszkami, wstążkami, łańcuszkami, itp.

Ja również miałam okazję stworzyć taką stylizowaną choineczkę. Wykonałam ją na konstrukcji z jodły, obsadzonej w puszcze, którą owinęłam matą słomianą w kolorze czerwonym. Do maty w dwóch miejscach dokleiłam czerwono - złotą wstążkę oraz czerwone gwiazdki i złote perełki. Na czubku mojej choinki umieściłam dużą czerwoną bombkę, zamiast tradycyjnego czubka, czy gwiazdki. Na koniec ozdobiłam choinkę złotym łańcuszkiem, czerwonymi i złotymi bombkami, czerwonymi gwiazdkami oraz kokardkami, zrobionymi ze wstążki, którą użyłam do dekoracji naczynia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś.
Miło mi będzie, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza..

Pozdrawiam,
Piwonia.